Home » , , » Testimoni Omega Guard : Part 1- Medical Check Up

Testimoni Omega Guard : Part 1- Medical Check Up

Salam semua...alhamdulillah, syukur di beri peluang untuk share pengalaman hebat saya bersama Shaklee..nak tau produk ape? Hehe confirm la Omega Guard kan..terang-terang title I dkt atas tu testimoni Omega Guard..

Buat Medical Check Up..

Faktor umur yang semakin meningkat (31 tahun) menyebabkan saya dan suami semakin ambil peduli tentang masalah kesihatan..bukan sebelum ni tak pernah amik peduli..tapi kali ni kami serius melakukan regularly medical check up untuk mengetahui tahap kesihatan kami..maklumlah, faktor utama adalah cara hidup kita..dalam faktor cara hidup plak ada byk bahagian..faktor pemakanan, kerja, tidur dan bla, bla...sbb tu la penting buat medical check up tau..spend la sikit untuk buat medical check up atau blood test untuk tahu tahap gula, kolestrol dan lain2 lagi...

Ambil Results...

Saya buat check up di Klinik Soraya sek 3..klinik kegemaran saya dari zaman mengandung anak pertama sehinggalah kini...huh berdebar jgk nak amik results darah...masa selesai consultation dengan doktor tu saya risau dan agak down sangat..sebab result memang tak baik la kan...masalah gula memang takde la, cuma masalah kolestrol ni tinggi..dalam darah kita ada 2 jenis kolestrol HDL dan LDL...itulah kolestrol baik dan jahat..so now masalah saya kolestrol jahat tu lebih dari kolestrol baik..makna nya risiko kepada sakit jantung memang tinggi...sebab kolestrol jahat ni menempel di salur darah kita..kalau tidak di kawal..tempelan semakin tebal dan boleh menyebabkan tersumbat...boleh effect kepada strok jugak...huh!! Risaunya...kalau nak tahu ini juga faktor silent killer tau..sbb secara senyap je masalah ni..sbb bukan sakit pun kalo kolestrol tinggi...kita tak perasan punya, melainkan dengan medical check up la..kalau badan ada sensor untuk detect level kolestrol n gula takpe la...hehe..bile level tinggi je ada bunyi 'ting tong' dkt kepala kita..hahaha..nak jugak la badan macam tu..tapi badan kita bukanlah macam robot ataupun suit ironman tu..


HDL dan LDL konsep dalam darah.

Cadangan hebat Doktor Sabrina

Tapi tak perlu risau sangat doktor dah cadangkan saya makan minyak ikan or minyak kelapa dara ataupun minyak zaitun..tp bkn minyak masak la kan..hehe...so pada saat tu, ape lagi 'ting' keluar mentol dkt kepada saya..OMEGA GUARD kan minyak ikan...cantik sangat la...so masalah dah settle...since saya ni ahli Shaklee yang sah..confirm la dapat jimat banyak untuk dapatkan source minyak ikan dari OMEGA GUARD tu dengan harga ahli yang super wow kan...huraaaiii...balik je dari klinik terus dapatkan 3 botol OMEGA GUARD untuk testimoni nyah kolestrol jahat...jom istiqamah consuma omega guard...sbb lagi 3 bulan akan ada next check up...bleh la kita tahu hebat ke tak produk Shaklee ni..

Omega Guard agen penurunan tahap kolestrol saya.


Ok la dulu untuk part pertama...stay tune!!!....banyak lagi rahsia yang saya nak reveal ni...tunggu bahagian kedua berkaitan cara hidup yang saya amalkan plak...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.