Home » , , , , , , » Konsep Berlajar Sambil Bermain di My Childs Genius

Konsep Berlajar Sambil Bermain di My Childs Genius

Mengenai MCG


My Childs Genius merupakan medium untuk mengetengahkan kepada masyarakat/ibubapa/institusi pendidikan yang berminat untuk membeli produk permainan yang berasaskan pendidikan serta alat bantuan mengajar samada untuk subjek Matematik, Sains, Geografi, Muzik dan lain-lain. Sejajar dengan masa kini di mana ibu bapa sudah mula mengamalkan HOMESCHOOLING untuk anak-anak mereka. Selain daripada itu, ibu yang tidak bekerja juga sudah semakin peka terhadap perkembangan anak-anak perlu di asuh dari rumah selain daripada di sekolah. Justeru itu produk-produk di MCG dapat membantu ibubapa untuk mengajar anak-anak di rumah. Kualiti yang kami janjikan adalah yang terbaik dan selamat serta tahan lasak. Produk MCG juga sesuai untuk kegunaan kanak-kanak yang mempunyai masalah dalam pembelajaran seperti permainan yang berunsur "multi sensory equipment dan "self help skills". Permainan yang berasaskan Montessori juga terdapat di MCG. Hubungi kami untuk keterangan lanjut Pn Noraini 019-266 2816 atau En Hakin 019-359 2816.

Pentingnya Permainan Pendidikan Yang Baik

Alat pendidikan dan alat bantu mengajar adalah ALAT YANG MEMBANTU ANAK DALAM PEMBELAJARAN yang boleh membangunkan kemahiran yang lebih asas dan memudahkan pembelajaran pada masa hadapan. Selain itu untuk merangsang pemikiran logik dan kreatif, kemahiran bahasa dan komunikasi, memupuk sikap penyayang dan kemahiran interaktif dengan persekitaran, pembangunan motor penyelarasan kasar dan halus, perkembangan kognitif - pemikiran logik , penyelesaian masalah, dan lain-lain. Alat bantuan Pengajaran / alat pendidikan tidak hanya bermain dengan mainan. Kriteria alat pembelajaran mestilah baik dan selamat serta : 
  1. Memenuhi standard Mainan Antarabangsa Keselamatan ( CE, ASTM, MC)  
  2. Sesuai dengan perkembangan,
  3. Konkrit, tulen dan berfaedah
  4. Reka bentuk yang mudah
  5. Penglibatan kanak-kanak dalam bermain 
  6. Merangsang imaginasi dan membantu dalam komunikasi  
  7. Menarik minat, tahan lama.  
  8. Harga berdasarkan ketahanan dan reka bentuk

BAGAIMANA KANAK-KANAK BELAJAR ? 

Kanak-kanak belajar melalui bermain dan bermain adalah kerja kanak-kanak. Kanak-kanak bermain setiap hari. Bermain dianggap sebagai salah satu keperluan utama bagi kanak-kanak dan mainan sering dikatakan sebagai kerja kanak-kanak. Dengan bermain kita dapat menyediakan asas untuk akademik sepertimana pembelajaran di sekolah. Sebagai salah satu persediaan awal yang diperlukan oleh kanak-kanak sebelum mereka belajar simbol abstrak seperti huruf dan nombor yang lebih kompleks. Pembelajaran tidak hanya mengulangi apa orang lain kata, ia memerlukan pemikiran yang aktif dan bereksperimen untuk mengetahui bagaimana ia berfungsi. Kanak-kanak belajar dengan lebih baik apabila mereka mempunyai "objek" yang mereka boleh memanipulasi, apabila mereka mempunyai peluang untuk meneroka dunia di sekeliling mereka ; apabila mereka boleh mencuba dan belajar dari percubaan dan kesilapan di dalam persekitaran yang selamat dan merangsang atau dalam lain perkataan ' PLAY '. Main kini dilihat sebagai penting kepada perkembangan kanak-kanak - ia adalah melalui bermain kanak-kanak belajar banyak perkara tentang dunia di sekeliling mereka.


play
5 pembentukan diri dengan bermain


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.