Home » , , » ESP Shaklee Super Power

ESP Shaklee Super Power

Alhamdulillah, kembali ber blogging setelah dua hari tidak sihat kerana keadaan cuaca yang jerebu di Shah Alam. Lepas makan vitamin C Shaklee badan terus kembali segar seperti sedia kala, syukur sangat semenjak makan shaklee nie dah tak perlu lagi panadol or ubat selsema...say no to drug!!!Sebenarnya cara semulajadi adalah lebih baik dalam mengubati sesuatu..ternyata dengan hanya makan vitamin C dan byk minum air demam/selsema akan hilang..

Manfaat Terbaik ESP


Bulan Mac ni Shaklee telah memilih ESP (Energizing Soy Protein) sebagai produk untuk di PROMO. Jadi apa sebenarnya kebaikan ESP ni? Ok let me share here:

  • AWET MUDA - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk HORMON - Kacang soya adalh satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk PROSTAT - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti berkeupayaan mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum is menuka DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan ovari,uterus, monapous dan pembesaran prostat.
  • KULIT REMAJA - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal TENAGA - Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga,mencegah migrain, imsommia dan tekanan.
  • Membaiki PIGMENTASI - Membaiki masalah rambut seperti uban, rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki MEMORI -  Meningkatkan kualiti memori, vitaliti,dorongan seksual dan rangsangan.
Satu hidangan ESP Shaklee ni bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah untuk diserap oleh tubuh.

Kepentingan Protein

Adakah kita pasti pengambilan protein harian untuk tubuh mencukupi? 
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein kerana kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air dalam badan, hilang kepejalan otot, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.

Cara minum ESP

ESP boleh di bancuh dengan air kosong suam atau sejuk sahaja. (jangan air panas kerana boleh merosakkan protein). Bancuh 2 sudu besar ESP dengan air kosong, ataupun minuman kegemaran korang (cara saya, bancuh dengan milo atau susu HL). Jangan bancuh bersama minuman berkafein atau berkarbonat ok!!

Cara saya minum ESP

ESP sebagai masker?

Bukan sekadar untuk di minum malah ESP ni boleh buat masker. Saya suka masker ESP ni sebab boleh mengangkan kulit dan melembabkan kulit. Haa untuk kan ESP ni boleh dijadikan masker muka supaya kelihatan awet muda luar dan dalam. Cara saya buat masker adlh dengan campurkan 1 sudu ESP dan Vitamin E Shaklee (pecahkan Vitamin E tu dulu) dan sapukan keseluruh muka. Biarkan 30 minit dan bilas muka, hasilnya kulit muka rasa lembut dan licin...cewahhh..Ok kalo nk tau cara lebih lanjut try la tutorial dari mak Shaklee Najihah Razali saya yang semakin flawless dan gorgeous ni...So apa kata korang tentang ESP ni? Bagus kan? Cubalah dulu baru tau dan confirm jatuh cinta..

Combo ESP

Set Bersalin dan ESP 

Manfaat ESP


Hubungi Saya


Beminat untuk mencuba produk Shaklee??
Call/sms/Whatapps 019-266 2816



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.