Home » , , , » Ladang Arnab Bukit Badong, Ijok

Ladang Arnab Bukit Badong, Ijok

Salam semua,

Hampir sebulan takde entry, bersawang jugak blog ni..hehe..sebelum tu Selamat Hari Raya kepada semua maaf zahir dan batin. Macam mana raya tahun ni? mesti menarik dan best.
Oklah harini saya nak share something yang sangat menarik kepada mereka yang minat terhadap arnab. Alhamdulillah di beri peluang dan rezeki oleh Allah yang sangat hebat apabila kita memang menyayangi binatang maka insyallah rezeki pun akan datang dari sumber binatang.

Ketentuan Allah.

Syukur dengan perancangan Allah yang Maha Hebat, saya dan suami sepakat membuat keputusan untuk membeli saham ladang arnab di Bukit Badong atas beberapa faktor. Mungkin ada yang pernah ke sini kan? Tempat yang sangat menarik dan cantik, menjadikan kami berminat untuk meneruskan zaman kegemilangan ladang arnab Bukit Badong ini yang mana suatu ketika dahulu memang sangat hebat. Sepenuhnya diusahakan oleh bumiputera dan antara ladang yang mendapat kelulusan rumah sembelihan HALAL oleh Jakim. Dahulunya diusahakan sendiri oleh HJ Ismail bin Padzil dan kini berkoleborasi dengan rakan kongsi untuk sama-sama menjadikan ladang ini terus gah di dalam bidang penternakan arnab.

Macam cerita "we bought a zoo" plak

Pernah tak korang tengok cerita "We Bought a Zoo" ? haa..begitulah yang kami rasanya. Di ladang ni ada macam-macam jenis binatang, kalau nak dibandingkan di zaman kegemilangan dulu lagi lah hebat.. kuda, burung merak, dan macam-macam lagi. Kini yang ada pun tak kurang hebat. Antaranya arnab yang hampir 15 breed, Guinea Pig, Hedge Hog, Kura-kura, Monyet, Burung dan Ikan. Selain daripada itu, terdapat taman arnab yang membernarkan korang bermain dengan arnab, mesti anak-anak suka kan? Bayaran masuk tidak lah mahal RM2.00 je pun. Berpeluang mengenali dengan lebih dekat lagi mengenai arnab dan sekiranya berminat untuk membeli breed arnab yang cantik di sini pun boleh. Harga memang terbaik lah berbanding di pets shop tu..kira harga ladang la..macam mana korang rasa kalo sholpping tu harga kilang? haa..macam tu lah..murah dan cantik sangat arnab di sini. Accessories arnab pun ada, so don't worry la..semuo ado!!

Antara jenis burung yang ada

Selfie dengan burung-burung cantik

Model cilik

Model tak berbayar

Penunggu setia ladang, Mol namanya


Impian Setinggi Langit

Dengan izin Allah, semoga segala impian dan perancangan yang di rangka di Ladang Arnab Bukit Badong berjaya la hendaknya. Berbekalkan minat yang mendalam terhadap arnab, mungkin ini adalah laluan hidup kami sekeluarga. Setiap mereka yang berusaha, nescaya Allah tidak akan lupa memberi ganjaranNya nanti. Jom singgah ke Ladang Arnab Bukit Badong, Ijok..kenali arnab dengan lebih akrab. 



1 comments:

  1. terima kasih atas perkongsian. Saya sokong 100% awak ambil alih tempat ni. Tak ramai bumiputera yang ada tempat macam ni. Saya juga sedang dalam usaha mengimpikan sebuah taman kambing ala2 wonderland... usaha ke arah itu sedang dijalankan biarpun agak perlahan. Tapi sy xputus harap dan usaha..

    www.sabdapelangi.blogspot.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.