Home » , , » Cara untuk Mr Google kenal blog kita.

Cara untuk Mr Google kenal blog kita.

Kelas Blog Percuma


Salam semua, 
Syukur alhamdulillah masih di beri idea untuk menulis di blog ku yg marvelous ni..hehe..Berkenaan dengan title yang memang the best ever best tu mesti korang nak tau macam mana bleh join kelas blog tapi PERCUMA..ini lah special nya team Shaklee yang super hebat yang tak pernah kedekut untuk share knowlegde yang mereka ada bersama kawan-kawan lain. Daripada mereke yang zero knowledge pasal blog sehingga teror dalam dunia blogging ni (saya la tu ^_^), daripada mereka yang blogging dah lame tapi tak tahu macam mana nak branding kan blog to be more beneficial. So macam-mcam lagi lah kategorinya..

Kesan Kelas Blog


Effect die memang superb sangat lah..secara peribadi dan jujurnya saya mula ada blog pada tahun 2010...itupun sebab mula berjinak-jinak untuk berbisness online (jual educational toys). Pada masa tu memang suram je blog, page views memang segan lah nak cite kan, angka 'sa' je tau..huhu sedih je buat blog tapi tak de org pun singgah tengok blog kita...rugilah kalau tak tau teknik untuk branding kan blog kita ni. Keadaan mula berubah apabila saya join Shaklee dan ada Master dalam Shaklee mula mengadakan kelas blog secara PERCUMA sahaja. Disitulah saya berlajar teknik untuk meningkatkan SEO (search engine optimization) disitulah bermulanya saya kenal ape benda itu SEO dan kenapa perlu tulis blog yang menepati aspek SEO tu. Banyak teknik-teknik dalam penulisan blog saya berlajar dan juga macam mana cara untuk Mr Google recognize blog kita..ada tekniknya semua benda ni. 

Tips untuk traffic tinggi 
  1. SEO
  2. Iklan 
  3. Tulis mengenai isu semasa
  4. Kongsi tips
  5. Followers
  6. Ping Blog ( cth Ping Busuk)
  7. Kongsi di Facebook 

Keywords Bombastik

Selain daripada apa yang saya share di atas, penggunaan KEYWORDS penting apabile kita menulis blog. Pastikan kita tau keyword yang paling tinggi dalam Google dan tuliskan keywords yang bombastik supaya dapat menarik minat pembaca untuk baca blog kita tu. Keyword ni plak ada dua, keywords traffic ataupun keywords yang kita convert kepada sale.  So macam mana nak tau penggunaan keyword ni perlu la praktik dan join la kelas blog sebab susah untuk story macam nie.Kelas blog ni lebih kepada hand on tau bukan macam kelas Bahasa Melayu tu....Lagi satu untuk menulis blog secara effective perlu practice dari masa ke semasa. Sebenarnya banyak perkongsian dari blogger-blogger hebat Shaklee ni tau, tapi dari masa ke saya sendiri pun dalam tempoh penambahbaikan blog My Childs Genius supaya menjadi lebih effective. Syukur sangat, selepas mempraktikan segala ilmu yang dipelajari page view dari 7, 8 atau 9 telah burst up to 500 ++...hoyeahhh...dan sekarang pun page views dah xde angka 'sa' ok...best best...So apa yang saya nak cakapkan Shaklee give me more than just 'cash bonus' kalau kita buat sale, tetapi networking, ilmu, semangat positif yang ada dalam setiap SID benar-benar membina diri agar menjadi seorang yang lebih maju dalam hidup. Kalau berminat nak join saya dalam group Shaklee (geng blogger) ni jangan segan-seganla contact saya. Ok lah sedikit sebanyak perkongsian berkenaan dengan kelas blog yang memang best sangat dan banyak memberi manfaat kepada saya dan anda juga (kalo berminat).

Kelas conducted by Ainul Mustafa 


Faiz Saaid juga trainer kelas blog

Antara yang hadir ke kelas branding your blog

Family pun bleh join kelas blog ni 




3 comments:

  1. lepas ni target 1000+ sehari, sama sama kita

    ReplyDelete
  2. salam kenal.ya,betul tu .

    ReplyDelete
  3. memang banyak maklumat yang penting .....terima kasih

    ReplyDelete

Powered by Blogger.