Home » » Shaklee FAQ

Shaklee FAQ

Q : Adakah supplement Shaklee sama dengan vitamin yang dibekalkan oleh doktor dan juga vitamin      yang terdapat di farmasi?
A : No No No. Shaklee merupakan vitamin semulajadi yang dihasilkan dari sumber-sumber alam semulajadi. Manakala vitamin di farmasi dan klinik kebanyakkan nya adalah vitamin Sintetik Kalau nak tahu apa itu         vitamin sintetik, sila baca disini.


Q : Adakah Shaklee sesuai saya sahaja?
A : Shaklee sesuai untuk semua peringkat umur, cuma pengambilan supplement akan berbeza megikut umur dan masalah yang dihadapi.


Q : ESP adalah supplement untuk pekatkan susu bagi ibu menyusu, bolehkah saya amik ESP walaupun tidak menyusu?
A : Boleh. ESP adalah protein soya yang membekalkan tenaga kepada tubuh. 


Q: Alfalfa adalah milk booster, saya tidak menyusu. Bolehkah saya ambil? 
A : Alfalfa tidak akan mengeluarkan susu bagi yang tidak menyusukan anak. Khasiat alfalfa sangat banyak ada 1001 kebaikan.


Q : Apakah pantang larang sekiranya mengambil supplement Shaklee?
A : Tiada pantang larang. Cuma amalkan pengambilan air yang mencukupi untuk membantu mengoptimumkan keberkesanan  


Q : Bolehkah saya mengambil Shaklee bersama dengan vitamin (jenama lain), ubat dan jamu?
A : Boleh. Cuma perlulah jarakkan masa pengambilan antara setiap vitamin/ubat/jamu dan sekiranya kandungan vitamin adalah sama, maka ambil salah satu sahaja. 




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.