Rahsia Kulit Suami Licin dan Muda..

Sudah jadi 'buah mulut' keluarga

Bila bercakap pasal makan buah, raja buah dalam keluarga saya ialah my hubby. Dia memang sangat sukakan buah, dan sudah jadi 'buah mulut' seluruh keluarga side asben dan my side pasal penggemar buah ni. Setiap hari buah adalah menu wajid diet harian kami. Saya dulu bukan tak suka buah tapi jarang-jarang makan, tapi sejak berkahwin dgn en hubby saya ni, saya dah mula amalkan makan buah setiap hari. Yang bestnya en hubby saya mmg suka beli buah dan potong/kopek buah siap-siap. Kitorng (saya dan anak-anak) tunggu nk suap makan dlm mulut je,dan kalau malas jgk mintakkan en hubby/ayah tolong suapkan lagi. (^_^) Memang indah saat makan buah-buah dengan en hubby saya ni. Boleh kata seminggu RM80 untuk beli buah-buahan, haha itupun kadang-kadang tak sampai seminggu. Sekarang ni, kalo kitrg nak balik rumah parents in law/rumah parents saya, buah confirm ade dalam fridge...Hehe..


Ketagih makan buah buat kulit licin


Kesan makan buah.

Tercabar saya sbb ramai sgt suke cakap yang en hubby saya ni macam student, sbb nampak muda sangat, walaupun dah ada dua anak. Muka dah lah putih dan licin je....Errmmm saya bangga tapi risau..hahahah, maklumlah bile usia dah meningkat orang perempuan ni ade je mslhnye. Kedut la, nmpk tua sebelum usia la dan macam-macam lagi...Argghh tension ,'upss tau tak tension lebih-lebih boleh cepatkan proses penuaan? Ok, so jangan tension..Cool and Chill...Ade cara untuk atasinya.

Supplement as Replacement

Dari dulu memang saya bukan seorang yang suka amalkan pengambilan supplement. Salah satu faktor adalah sejak kecil lagi saya susah nk makan ubat. Kalo demam tu,hahaha panadol yg tak sebesar mana tu saya belah sampai 6 (bayangkan kecilnye,kadang-kadang hancur panadol)..Masa berubah, sikap tak suka makan ubat tu pun semakin berubah (^_^) sejak saya rasa perlu makan supplement untuk kekal sihat di kala umur sudah mencecah 30an. Supplement pilihan saya pada masa itu SHAKLEE, saya mula makan set menyusu SHAKLEE dan alhamdulillah keberkesanan produk SHAKLEE mmg ternyata. Lepas tu saya terus la mengamalkan permakanan supplement SHAKLEE. Sebab kenapa saya makan supplement ni adalah kerana, setiap hari kadar nutrisi yang di makan tidak cukup, tetapi badan kita memerlukan nutrisi yang cukup. Itulah kesan kekurangan nutrisi terjadi, cth spt kulit kusam, kurang bertenaga, sakit dan sbgnya. Supplement SHAKLEE yang saya amalkan adalah berfungsi sebagai replacement kepada sumber nutrisi untuk harian saya. Dan sehingga kini pilihan saya tetap SHAKLEE, sbb set kurus ada, set kulit cantik ada, set tenaga ada, set itu, set ni, semua ada. Yang paling best BONUS pun ada dengan SHAKLEE...hehehehe

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.