Home » , , , , » Cuti-cuti Keluarga Hakim V7_Penang Island

Cuti-cuti Keluarga Hakim V7_Penang Island

Salam semua...erm, semakin bersarang blog ni sejak akhir-akhir ni..maklumlah faktor kesihatan tak berapa nak mengizinkan..
Kali ni keluarga Hakim berkesempatan bercuti ke Penang..kalau bukan kerana en suami ade urusan kerja di MRSM Balik Pulau mungkin tak jadi la percutian ni..hahaha..

Tomyam Pak Husin Ada Kelass..

Percutian kali ni adalah 3 hari 2 malam dan kami menginap di Vistana Hotel bertempat di Bukit Jambul. Booking kali ni first time menggunakan khidmat booking.com. Tapi tak perasan plak dengan charge hotel yang not included tu..mula-mula tu dapat harga di booking.com mmg terbaik la utk 2 malam..tp additional charge pun tidak la byk, masih reasonable la dgn condition hotel yang selesa sangat..selesai check in, misi diteruskan dengan mencari port makan malam yang best, tekak teringin nak makan tomyam..so lepas solat magrib terus la keluar untuk mencari tempat makan..akhirnya kami makan di Pak Hussin Tomyam..wow kelas jugak kedai ni..pelayan die siap beruniform dan menu pilihan sangat berbaloi2..set menu pilihan untuk 3 org RM50 je..dalam set plak ade ikan siakap stim(nak buat 3 rasa pun boleh), tomyam campur, sayur kailan, ayam goreng kunyit, nasi dan siap 1 jug jus buah (jus ok! Bukan kordial) ko rasa? Kitorang siap tambah telur dadar dan sotong goreng tepung..oh ye sepinggan  buah juga di beri free of charge...hebat kan?? Total semua RM 57.60  wow!! Kalau di Shah Alam kirim salam la harga macam tu...so silalah cuba restoran Pak Hussin Tomyam yang terletak di area Sg Ara..

Penang dan Pasembor Tidak Dapat dipisahkan

Pagi di hari kedua, kami semua bersiap-siap untuk teman en suami membuat lawatan tinjauan ke program di MRSM Balik Pulau..lepas tu dalam pkl 11 kitorang pulang ke hotel untuk aktiviti swimming...anak-anak tak sabar nak swimming dah..selesai melayan kehendak anak-anak selepas zohor, bersiap pula untuk ke tempat program semula..lunch kami hari tu di MRSM Balik Pulau la...hidangan di cafe boleh tahan sedap juga...selepas selesai en suami memantau perjalanan program kami pun pulang ke hotel dek kerana ibu hamil ni terasa tidak berapa sihat...mungkin perlukan tidur sekejap..Pukul 5ptg tu en suami dah plan untuk makan pasembor di Padang Kota Lama bersama semua fasilitator program..woo meriah betul dekat sini..semua pelayan setiap kedai berebut2 nak pikat hati pelanggan supaya makan makanan di kedai mereka...honesty tidak la sedap pun makan area sini..malahan harga mahal sangat, maklumlah mungkin sini tempat tumpuan pelancong kot..usai makan petang merangkap malam kami pun menghala la pulang..tapi kami singgah di Komplek Bukit Jambul untuk jalan-jalan sekejap...tapi anak-anak dah warning supaya balik sebelum pukul 10 malam..sebab derang nak tengok movie Frozen di Fox Channel..

Selfie anak beranaksementara menunggu fasilitator sampai

Roti Canai Jalan Transfer Ada Kelainan

Misi breakfast pagi ni adalah roti canai Jalan Transfer yang hebot diperkatakan oleh semua orang yang berkunjung ke penang..so apa lagi? Jommm...lokasinya tidak la susah pun, gunakan je la mana2 navigation apps yang ada confirm sampai..gerai di kaki lima tepi jalan memang nampak klasik gitu..ape yang menarik di sini adalah roti canai yang di makan dengan kuah kari ayam, daging ataupun kambing...pilihan kami kari ayam...sampai je order wooo banjir ke? Erm sebenar kalau tak suka banjir bleh cakap asingkan..'chek tak tau la plak..erm hadap je la...roti canai di sini ade kelainan rasanya...rasanya ala-ala macam murtabak nipis gitu..tapi kuah kari ayam die memang terbaik la..seketul ayam besar untuk di makan dengan sekeping roti..oh ye kami juga tak lepaskan peluang mencuba roti bakar telur goyang yang ada di jual di gerai sebelah roti canai..sedap..ade kelainan la..selesai breakfast, pulang ke hotel semula untuk swimming...hehehe...

Lokasi roti canai Jalan Transfer


Oh Matta Fair Last Day

Hari terakhir di Penang, selesai check out kami ke tempat program sekali lagi untuk urusan kerja en suami...tepat jam 4 ptg kami bertolak pulang ke Shah Alam, tetapi sebelum tu kami plan akan singgah ke Matta Fair di PWTC untuk mencari pakej-pakej percutian seterusnya....ok bye...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.