Home » , , » PENGALAMAN HEBAT WANITA

PENGALAMAN HEBAT WANITA

Girls power.

Aku wanita aku punya pengalaman yang hebat, pengalaman manis yang akan dapat kaum adam rasai. Nikmat mengandung, kesakitan semasa melahirkan dan saat menyusukan anak merupakan pengalaman manis yang berbeza untuk setiap anak, Pengalaman saya melahirkan anak benar-benar mengubah peribadi saya seorang anak.
Teringat masa saya melahirkan Haqqul (anak sulung), bila mak dtg melawat saya dekat wad naluri ni menolak saya untuk memohon maaf atas segala salah laku saya dari saat aku mula bergelar anak hingga berubah menjadi ibu juga. Sebak sangat, air mata ikhlas meminta maaf. Ya Allah, syukur aku dijadikan seorang hawa yang dapat merasai pengalaman hebat ini.

Benarlah syurga itu ditelapak kaki ibu, kerana pengorbanan seorang ibu tidak boleh ditandingi. Alhamdulillah, skrg saya masih ada mak dan umi (mertua). Hubungan kami sangat baik. Mereka bukan sekadar ibu, malah kawan kepada saya.Mereka wanita biasa tapi punya hati yang luar biasa.


Insipirasi dari drama 'Aku bukan Halimatus Saadah'

Oh ye berbalik kepada pengalaman hebat wanita yang ketiga, menyusukan anak. Teringat drama cerita 'HALIMATUS SAADAH' yang ditayangkan sempena maulidur rasul dulu. Cerita ni mengesahkan seorg ibu yang tidak mahu menyusukan anak die. Sedih sangat, kesian baby tu menangis kerana mahukan susu ibu, tp susu formula juga yang disumbat ke mulut baby yg tgh menangis tu. Kata-kata yang menarik dlm cerita tu 'susu ibu adalah anugerah Allah, rugilah kalau kita sia-siakannya. Wow terkesan betul dgn kata-kata tu. Terdetik dihati rasa syukur kerana semasa menyusukan dua hero saya, saya akan cuba sehabis baik untuk memastikan anak-anak cukup menyusu susu badan (sebenarnya terlebih dh). Anak kedua ni hampir 3 tahun tapi masih meyusu...katanya susu ibu sedap. Bahagia rasanya, susu ibu mmg tidak ada di jual la dekat mana-mana kedai kerana susu ibu ini kan anugerah Allah. 

Drama Aku Bukan Halimatus Sa'adiah


Set menyusu Shaklee Superb

Cabaran untuk menyusukan anak-anak mesti ada. Sampai satu tahap produksi susu akan menurun. Sebab itulah bantuan supplement ni
tersangatlah penting. Ibu menyusu perlukan diet yang balance,  pengambilan nutirisi harian mesti kena cukup barulah production susu badan lancar. Saya pun amik supplement semasa menyusu. Set menyusu Shaklee pilihan saya. Seminggu mencuba, Alhamdulillah, production susu badan memang meningkat. Shaklee ni best sgt, sbb even amik set ekonomi pun kesan tetap superb apatah lagi kalo amik set premium. Kita boleh pilih, kalau xde budget dan baru mahu mencuba amik la yang basic. Kalau dah jatuh cinta nnt, barulah amik set premium dan set2 yang lain. Haha keadaan ni normal pada siapa yang dah pernah try Shaklee ni (macam saya la). Berilah anak kita susu badan secukupnya, sbb khasiat die mmg yang terbaik. Hargailah anugerah Allah seperti mana kita menghargai anak-anak. Anak-anak pun anugerah Allah juga.

Set Mengusu Shaklee Premium


Anak Anugerah Allah

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.