Home » , , » SUSU SEDAP ANAK SYURGA SAYA...

SUSU SEDAP ANAK SYURGA SAYA...

Pasti yang sedap  

   Ibu buat susu sedap tau? Hehe..ituah yang anak-anak saya selalu request kalau mereka nak minum susu..Ape la yang sedap sgt susu formula (Haqqul 6 tahun,Haiqal 2 tahun 4 bln) ni?...Anak-anak syurga saya semuanya lengkap diberi susu ibu sehingga 2 tahun...tapi si adik ni masih lagi menyusu. Alhamdulillah rezeki susu ibu masih ada walaupun dah hampir 2tahun setengah. Ape ye yang ibu makan? oh ye mmg terbukti lah kalo kita ade makan supplement, akan membantu penghasilan susu. Pilihan supplement saya semestinya SHAKLEE ( ESP or energizing soy protein) kalo untuk penghasilan susu la. Sebab sehingga kini saya mengambil ESP ni dan kerana inilah susu badan masih ada. Syukur..Lagipun lepas jumpa doktor utk regularly medical check up, doktor tahu yang saya masih menyusu dan dia sangat teruja dan menggalakkan saya terus breastfeeding anak syurga saya tu. Susu badan mengandungi DHA yang terbaik, dan DHA ni mmg xde terdapat dkt susu lembu/kambing/formula. So, teruskan je la..


Rahsia sudah terbongkar

     Oh ye berbalik kepada SUSU SEDAP anak-anak syurga saya tadi, sebenarnya rahsia saya ialah campur susu formula dengan resepi sihat yang hebat "SHAKLEE MEALSHAKE" . Dengan perasa vanilla, mmg menjadikan susu rasa sedap sangat. Tapi, bukan kerana sedap je, ade banyak khasiat MEALSHAKE ni seperti untuk meningkatkan selera makan dan sistem imunisasi. So far, alhamdulillah anak-anak syurga saya tu mmg tak de masalah selere makan dan jarang mendapat demam dan selsema walaupun mereka berdua duduk di tadika/taska/rumah pengasuh.


Islam ajar berkongsi 

   Sebagai ibu, saya mesti mahu yang terbaik untuk anak-anak syurga saya. Permakanan yang sihat akan mendorong kepada fizikal yg cerdas serta otak yang genius. Setuju? So, Itulah rahsia saya dalam mendidik dan menjaga anak-anak syurga saya Haqqul dan Haiqal, bak kata pepatah Inggeris sharing is caring, and why i need to care? because I am Muslim.
susu sedap, campuran susu formula dan milkshake shaklee.
Penangan ESP ni la yang buat susu badan masih ade walaupun dah 2 tahun setengah


Powered by Blogger.