ANAK YAHUDI GENIUS?

Seawal Bayi Dalam Perut Ibu


'My mom is a Math superhero'
Orang Israel, apabila mereka mengetahui isteri/ si ibu mengandung, mereka akan menggalakkan si ibu supaya sering menyanyi, bermain piano dan akan membeli buku Matematik dan menyelesaikan masalah Matematik.  Pelik bukan? Tapi inilah yang diamalkan oleh mereka, dan kini ramai ibu-ibu di Malaysia (muslim) sudah mula mengamalkan cara ini. Hal ini kerana dapat merangsang perkembangan otak bayi di dalam kandugan dan semoga bayi mendaji genius dewasa kelak. Tak salah kita amalkan apa yang org Yahudi buat asalkan tidak bercanggah dengan syariat Islam. So Insyallah, my third pregnancy saya confirm akan cari buku Matematik/ Add Math yang melambak di Pusat Tuisyen Hakim tu. En Hubby (En Hakim) akan jadi private teacher saya, sampailah masa nak melahirkan. Bayangkan 9 bulan duk buat latihan dan belajar Math/Add Math (^_^). "Genius anak ibu"

Faktor Permakanan.
Kekacang adalah makanan sunnah
Semua dah sedia maklum, apa yang kita makan akan mempengaruhi badan dan otak kita. So seawal kehamilan ibu digalakkan memakan kekacang seperti kacang badam, kismis dan susu dan pelbagai kekacang lagi. Pernah tak dengar nama lain bagi kacang pistachio ialah "kacang bijak", so mmg sah lah kekacang adalah makan untuk genius. Selain daripada itu adat orang-orang Yahudi ketika mengandung, ianya menjadi satu kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan (macam Omega Guard Shaklee tu). Asas makanan pula lebih mengamalkan ikan atau filet ikan (tidak bersama kepala ikan kerana kepala ikan mengadungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan perkembangan dan penumbuhan otak bayi dalam kandungan) berbanding daging, dan makanan berasaskan daging tidak akan ada bersama hidangan ikan. Hal ini sama seperti sunnah Nabi kita Muhammad SAW, yang mana beliau mengarankan kita supaya tidak mencampur hidangan laut dan darat. Mengikut sunnah, campuran daging dan ikan tidak elok di makan bersama. Seperkara lagi, yang peliknya orang Yahudi akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang ke rumah orang Yahudi, anda akan dihidangkan buah-buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan karbohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah-buahan, ini akan menyebabkan kita rasa mengantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran di sekolah. Lagi sekali ini adalah amalan Rasulullah SAW kita, yang mana Rasulullah menyarankan kita agar mengambil buah (kurma) sebelum makan ataupun berbuka puasa. 

Yahudi tiru Islam


Bersama amalkan sunnah Rasulullah 
Sebenarnya jelas sekali amalan-amalan Yahudi tu semuanya adalah amalan Rasulullah SAW. Kenapa orang Yahudi tiru dan amalkan amalan tersebut, kerana memang terbukti berkesan dan benar belaka apa yang Rasulullah SAW telah amalkan dan ajar kepada kita. Nabi kita Rasullulah adalah idola dan contoh terbaik kepada semua umat Islam, rugilah kita sebagai umatnya tidak mahu mengamalkan sunnah Rasulullah SAW. Orang Yahudi sangat memelihara keturunan mereka,kerana apa? kerana mereka mahu generasi mereka semakin genius supaya suatu hari mereka dapat meruntuhkan generasi Islam. Sebagai muslim, saya akan memastikan generasi saya adalah genarasi yang genius, dan mampu melawan konspirasi Yahudi laknatullah. Sebagai muslim juga altenative saya menubuhkan My Child's Genius adalah untuk membantu, berkongsi dan bersama-sama memilihara generasi kita agar menjadi "generasi Islam yang genius". 

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.